SPRINGHILL TEXTILE AB med huvudsäte i Helsingborg är en av Nordens största leverantörer av textilier till fack- och dagligvaruhandeln. Våra produkter är underkläder, strumpor, och hemtextil som säljs i Norden både under våra egna varumärken och som sk private brands. Vi är idag drygt 100 anställda med en omsättning på nära 400 miljoner SEK. Vi bedriver vår verksamhet i 6 affärsområden: Crossbow, Topeco, Private label, Gutz, Noble House och Gripsholm.

Vi strävar efter att jobba engagerat, smart, proffsigt och ansvarsfullt.

Vi söker en erfaren ekonomiassistent till Springhill Textile AB
Springhill Textile är ett expansivt och spännande bolag. Springhill Textile är nu i behov av att rekrytera en systemintresserad ekonomiassistent med huvudansvar för kundreskontran. Du ingår i ett tight team på fyra personer bestående av dig, CFO, och två andra ekonomer.

Du kommer att arbeta på huvudkontoret i Helsingborg. Miljön på kontoret är inbjudande och inspirerande och du sitter i ljusa, luftiga lokaler.

Ansvarsområden
Du har en viktig roll inom ekonomiavdelningen med huvudansvar för kundreskontran för samtliga bolag (Sverige, Norge, Danmark). I dina arbetsuppgifter ingår:

  • Kundinbetalningar
  • Påminnelser
  • Inkasso
  • Kreditkontroll
  • Kundreskontra-analys
  • Rapportering/uppföljning av kundreskontraposter
  • Kundbonusberäkningar
  • Delaktig i bokslutsprocessen med avstämningar av kundreskontra och andra relaterade konton
  • Intrastatredovisning
  • REPA-register
  • Supporta övriga avdelningar med kundrelaterade frågor
En spännande del i tjänsten är det löpande arbetet med att utveckla och förbättra processer och rutiner för kundreskontran. Här ingår till exempel att utveckla befintliga systemstöd, främst inom ramen för vårt affärssystem Dynamics NAV.

Vi erbjuder
Du kommer att arbeta i en kreativ och dynamisk miljö med kollegor som brinner för företaget och våra kunder. Bolaget är inne i en expansiv fas med många spännande utmaningar och utvecklingsmöjligheter för såväl företaget som för medarbetarna. Vi erbjuder en roll som är viktig när bolaget växer och du kommer vara delaktig i utvecklingen av interna processer och rutiner för att skapa en effektiv struktur.

Kvalifikationer och personlighet
Vi söker dig som har några års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontran. Du har ett systemintresse och praktisk erfarenhet av att arbeta i lite större affärssystem. Kännedom om Microsoft Dynamics NAV är meriterande.

Som person är du positiv, serviceinriktad och lösningsorienterad. Du arbetar strukturerat och tar ansvar för dina uppgifter. Du håller dina deadlines, vågar ifrågasätta och har lätt för att lära.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Så söker du tjänsten
I denna rekrytering samarbetar Springhill Textile med Dfind Finance. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Kristina Bennet, tel. 0725-09 02 12 eller Johanna Andersson tel. 0703-14 87 72. Sista ansökningsdag är den 7 oktober. Då urval och intervjuer sker löpande, kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via www.dfindfinance.se. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Uppdragsgivare: Springhill Textile AB

Ort: Helsingborg