Husqvarna Group

Husqvarna Group är världsledande tillverkare av utomhusprodukter som motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och trädgårdstraktorer. Koncernen är ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och en världsledare inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till slutkunder i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2014 uppgick till 33 miljarder kronor och koncernen hade drygt 14 000 anställda i 40 länder.

Din framtida utmaning
Service Interations Manager är en viktig och ledande roll i skapandet av en kvalitativ IT-tjänsteleverans.

Din arbetsgrupp
IT på Husqvarna är idag organiserade under en global funktion - Global Information Services (GIS).

Global Information Services erbjuder en dynamisk arbetsplats med en tydlig vision om att utveckla den globala organisationen för att stödja företaget i flera perspektiv.

Vi har en ett starkt team som arbetar med att öka It-värdet till företaget i många dimensioner.

Din arbetsroll
Service Integrations manager är en viktig roll för att säkerställa att alla IT-leverantörer samarbetar och arbetar på ett gemensamt sätt för att nå en så bra leveranskvalitet som möjligt.

Du kommer att ha en nyckelroll i Husqvarna Groups hela IT-tjänsteleverans och fungera som en katalysator för att IT-tjänsterna levereras på ett enhetligt och standardiserat sätt i en miljö där många olika leverantörer skall samverka till ett bra resultat.

Vi erbjuder dig en viktig, flexibel och utmanade position som kommer att ge dig en bra plattform för personlig och professionell utveckling i en internationell miljö.

Du förväntas säkerställa att alla parter involverade i IT-leveransen kan samarbeta på ett effektivt sätt oavsett om det är interna eller externa leveransteam. Till din hjälp har du ett team bestående av process- och verktygsägare.

Du och ditt team kommer att ansvara för att:

  • Äga och förvalta de processer och verktyg som ingår i Husqvarnas portfölj för Service Integration
  • Definiera och implementera nya ITIL-processer och verktygen i enlighet med fastställd plan
  • Säkerställa att gällande processer och verktyg används på korrekt sätt av alla leverantörer och interna team
  • Rapportera och analysera KPI:er avseende ansvarsområdet
  • Äga och driva ständiga förbättringsarbeten inom IT-leveransen
Vem du är

  • Universitetsexamen eller motsvarande
  • Några års erfarenhet av arbete med Service Integration
  • Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö, i en outsourcad IT-leverans
  • Erfarenhet av en ledande befattning
  • Stor kunskap om processarbete
  • ITIL-certifiering är meriterande
  • Mycket god svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
Som person är du strukturerad, fokuserad och ansvarstagande. Du tycker om att arbeta i såväl team som självständigt. Du säkerställer att du och ditt team når era mål. Du har även ett genuint intresse av att få flera team att arbeta tillsammans och nå gemensamma mål.

Uppdragsgivare: Husqvarna AB

Ort: Jönköping / Husqvarna

Omfattning: Heltid, Tillsvidare

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och CV senast 2016-10-31. Då intervjuer sker löpande så ber vi dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

För information
I denna rekrytering samarbetar Husqvarna med Dfind IT vilket är ett rekryterings- och konsultbolag inom Profficekoncernen. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Dejler på sebastian.dejler@dfind.se eller 0725-29 06 05.