Proffice Industrial & Logistics söker för kunds räkning en lagermedarbetare som vill jobba med orderhantering och produktionsplanering med start omgående. Vår kund är ett teknikfokuserat företag i Mölnlycke. Företaget tillhör en division inom en internationell koncern som är världsledande inom radarbaserad nivåmätning för tankfartyg, raffinaderier, tankterminaler och processindustri.

Produktionsavdelningen tillverkar radarnivågivare, nivåmätningssystem i självstyrande produktgrupper. Tillverkning sker även i Singapore och USA. Produkterna används i krävande miljöer med krav på hög noggrannhet och säkerhet.

Som order- och produktionsplanerare är du delaktig i hela kedjan från order till leverans och arbetar med både administrativa och praktiska arbetsuppgifter. Du ansvarar för att registrera inkommande kundordrar samt utifrån produktionskapacitet och materialtillgång planera ordern för produktion och kommunicera leveransdatum till kunden. Du arbetar även med packning, plockning och skeppning av reservdelar. Uppföljning av ordrar och dess status samt kommunikation kring ändringar i utlovat leveransdatum är en viktig del av arbetet. Arbetet sker i en internationell miljö med interna och externa kontakter i stora delar av världen.

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Proffice, men arbeta ute hos en av våra kunder.

Uppdragsgivare: Proffice Industrial & Logistics

Ort: Mölnlycke

Omfattning: Heltid, med start senast 15:e oktober 2016

Sista ansökningsdag: Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför redan idag!

För information: Juliana Gelm, juliana.gelm@proffice.se

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och tidigare erfarenhet från praktiskt produktionsarbete. Har du kanske jobbat med mer praktiska arbetsuppgifter och vill avancera till att hantera ordrar? Du har god förmåga att själv planera och strukturera ditt arbete samt trivs i en dynamisk organisation. Då tjänsten inkluderar en del praktiskt arbete, skall du inte vara rädd att ta i. Som person har du en god problemlösningsförmåga och effektivitet i ditt arbete samt motiveras av att arbeta i grupp. Du besitter mycket god datorvana och behärskar Word, Excel och Outlook. Erfarenhet av orderadministration i Jeeves är meriterande. Du behärskar svenska i tal och skrift samt engelska som är koncernspråk. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Proffice lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Proffice och våra kunder förväntar sig att du är engagerad, lyhörd och lösningsorienterad när du är ute på uppdrag. Du är ambassadör för Proffice och representerar oss på ett professionellt sätt. Som person har du lätt för att samarbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Eget ansvarstagande genomsyrar alltid ditt arbete. Gillar du att göra ett bra jobb och pröva på nya saker? Är du flexibel och driven med stor initiativförmåga? Då finns chansen till många spännande uppdrag hos oss.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Organisations-/företagsbeskrivning:
Proffice är ett av Nordens största bemannings- och rekryteringsföretag med över 10 000 anställda på omkring 80 kontor i Norden. Vi är en del av det globala HR-tjänsteföretaget Randstad. Som konsult är du anställd av Proffice och jobbar ute hos någon av våra kunder. Ett uppdrag kan vara allt ifrån några timmar till flera år, beroende på kundens behov och din kompetens. Arbetstiderna varierar utifrån våra kunders behov och de kan ha verksamhet dygnet runt, veckans alla dagar.

Hos Proffice har du samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Ett arbete på Proffice innebär en mängd karriärmöjligheter, möten med olika företagskulturer och erfarenhet från många branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV.