Har du erfarenhet av reskontraarbete och söker en ny utmaning i ett växande företag, då är Interoc Akustik platsen för dig!

Interoc Akustik söker en ekonomiassistent till ekonomiavdelningen i Västerås som vill utvecklas och växa tillsammans med bolaget.

Huvuduppgiften är att ansvara för vår leverantörsreskontra vilket innebär att du kommer att hantera leverantörsfakturor genom hela processen från registrering till förberedelse av betalfil. I rollen hanterar du post, scanning och ankomstregistrering av fakturor. Det innebär också bevakning av attestflödet samt att fakturorna processas i tid så de är redo för bokning och betalning. I arbetet med leverantörsreskontran förekommer även utredning och uppföljning samt avstämningar inför månadsavslut.

Utöver det kommer du att arbeta en del i kundreskontra med fakturahantering och registrering av inbetalningar samt utredning och avstämning. Du kommer till viss del även vara delaktig i löneadministrationen.

Uppdragsgivare: Interoc Akustik AB

Ort: Västerås

Omfattning: Heltid

Vem vi söker:

Vi söker dig som är gymnasieekonom eller utbildad via Yrkeshögskolans redovisningsprogram samt några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör ha erfarenhet av och god förståelse för hela leverantörsreskontraflödet samt ha vana från relativt stora flöden, gärna från en reskontraavdelning. Vi ser det som meriterande om du även har erfarenhet av arbete med kundreskontra samt löneadministration.

Som person är du öppen, positiv och prestigelös. Du är noggrann och strukturerad. Vidare har du lätt för att samarbeta men ska också ha förmågan att kunna arbeta självständigt, prioritera och ta ansvar för dina egna arbetsuppgifter. Det är också viktigt att du är flexibel och trivs att arbeta i ett högt tempo. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökan:

Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du söker så snart som möjligt, dock senast den 26 september. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Henrik Tojkander 0725-898590. Ansökan sker på www.dfindfinance.se

Företagspresentation:

Interoc Akustik AB är ett privatägt bolag sedan december 2011. Kärnverksamheten är akustik men idag utför bolaget även gipsentreprenader, beklädnadsentreprenader, montage av flexibla väggsystem. Interoc Akustik utför allt ifrån mindre reparationer och servicearbeten till stora entreprenader på upp till 30 miljoner kronor. Bland projekten finns en rad stora och välkända referensobjekt som exempelvis köpcentret Emporia i Malmö, Mall of Scandinavia i Solna, kontor och konferenscenter Waterfront i Stockholm och konserthuset Smot i Jönköping. Genom att leverera rätt produkt i rätt tid med rätt kompetens samt ha en lönsamhet bygger vi långvariga relationer med såväl kunder som leverantörer.

Interoc Akustik omsätter ca 370 MSEK och har idag ca 230 engagerade medarbetare utspridda på 12 kontor mellan Malmö och Umeå. Läs mer på: www.interocakustik.se

I samarbete med Dfind Finance söker nu Interoc Akustik en ekonomiassistent.