Proffice Industrial & Logistics är ett specialistbolag inom Profficegruppen som levererar uthyrnings-, rekryterings- och insourcinglösningar inom industri och logistik. Hos oss är det både högt i tak och ett högt tempo, vi värdesätter att ha roligt tillsammans och tillämpar ett nära och tillgängligt ledarskap. Vi når vår framgång genom att förstå kundens verksamhet och arbetar ofta i nära partnerskap med våra kunder.


Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som konsultchef har Du ansvar för att erbjuda rätt kompetens i rätt tid till våra kunder och för att arbeta aktivt med att utveckla och vårda kundrelationer. Du tar initiativ till kundkontakter för att skapa merförsäljning genom besök, telefon etc. Du förstår vikten av att Proffice Industrial & Logistics AB tillsammans med kunden blir framgångsrika och lönsamma. I arbetet ingår prissättning, kundavtal, offerter och produktkännedom.

Du ansvarar även för motiverade konsulter, vilket innebär att du ansvarar för uthyrning och utveckling av en grupp konsulter och för att matcha rätt kompetens till kunden på ett affärsmässigt och lönsamt sätt. Ansvaret för konsulterna innebär bl.a. att du arbetar med anställning, introduktion, utveckling, uppföljning och avveckling av konsulter. Du har god kontinuerlig kontakt med dina konsulter och följer kontinuerligt upp uppdragen.

Du blir kontorschefens stöttepelare och därför krävs en mycket god ekonomisk förståelse, affärssinne samt intresse för ledarskap.

Kunskaper/ erfarenhet och personliga egenskaper
Du har högskoleexamen som personalvetare, ekonom eller motsvarande. Du har goda kunskaper i arbetsrätt och ekonomi; kan tolka kollektivavtal, förstår regelverk runt anställning, ledigheter och avveckling och är insatt i arbetsrättslig lagstiftning. Du ser affärsmässigt på pris- och lönesättning. Vidare är du snabblärd gällande affärssystem och är van att jobba i något bemanningssystem sedan tidigare. Då det i rollen ingår att besöka våra kunder är det krav på att du har B-körkort.

Vi söker en person som delar våra värderingar. Du är Engagerad och trivs i en miljö där det är mycket att göra och där förändringar sker ofta och snabbt. Det är även viktigt att du är Lösningsorienterad och att du är orädd inför nya utmaningar och kundsituationer, samtidigt vill vi att du är Lyhörd i dina relationer med kunder och kollegor.

Som person är du ihärdig, social och handlingskraftig. Du har förmåga att entusiasmera, coacha och är modig och beslutsam i svåra frågor. Du tycker om att göra affärer och trivs i dialogen med kunder.

Du är också strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt och presterar som bäst i en dynamisk miljö med högt tempo som ständigt ställer krav på flexibilitet och anpassningsförmåga.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Placering: Göteborg

Heltid/ deltid: Heltid

Mer information om tjänsten: Kontakta gärna Carina Andersson via mail på carina.andersson@proffice.se.

Ansökan: Du registrerar enkelt din ansökan via www.proffice.se vi har tyvärr ingen möjlighet att hantera ansökningar via mail.